Idag är det nyårsafton.

Jag tycker det är intressant hur vi väljer att sätta namn på tiden för att lättare komma ihåg den. Klockans uppfinnande är det största hotet mot att leva i nuet som skapats. Det finns alltid någonting man ska göra eller bör ha gjort. Frågan är dock om folk faktiskt menar vad de säger när de säger "Jag vill leva i nuet". För att faktiskt leva i nuet är egentligen att helt koppla bort det som hänt och ska hända då nuet faktiskt bara är just nu psykiskt sett. Oh filosofisk fråga! Kan man fysiskt sett leva i något annat än nuet? Intressant. 

Synd bara att man aldrig får prata med folk som sådant, alla blir bara arga och obekväma av mina frågor och funderingar. Till och med min vän som haft det jobbigt då alla sett honom som flummig, sa igår till mig att inte tänka på det jag tänker på. Hur tänkte han där egentligen? Klart jag vill tänka på någonting som samhället uppenbarligen ser som någonting farligt, för varför vill man skydda sig från en tanke? Vad har man att försvara?

Jag är en väldigt utmanande person, och just nu hålls jag tillbaka. Jag tror att jag exploderar snart, om ingen kan desarmera mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0