Livet är rysk roulette med kulor i hela pistolen

Jag gör allt för att behålla förståndet i denna eviga tortyr
Fast i Infernus Perpeetus som mig alltid styr
Snaran knyter sig själv och känslan ställer mig på stolen
Livet är rysk roulette med kulor i hela pistolen

Frågan är hur man ska dö, om man ska vänta
När alla runt omkring en är inkompitenta
Ibland förstår jag tanken som är sadism
När min hybris kombineras med min egoism
Om det fanns fler som jag som tänkte "rätt"
Skulle livet vara så jävla lätt
Fast vem vet, jag är ju rätt skum
Så om jag träffade mig själv skulle jag nog vara dum

Det finns nog bara frid i att vara ett vackert lik
När man faktiskt för första gången är helt unik
För när man lever känner man och är som samhället vill
Påminner om andra i åsikter och allt som man själv vill
För ingen tycker något nytt, allt är bara kombinationer av annat
Det känns som att människans potential tillslut stannat

Jag är inte speciell, jag är bara obetydlig i vårt mänskliga kollektiv
En liten myra i en enorm stack, som har svårt att vara positiv
För när världen brinner och vi våldtar vår jord
Är det svårt att göra någonting med tankar och ord
Askan är den bästa jorden och ur den bör vi återfödas
För som vi fortsätter kommer vi nog tillslut få jorden att dödas

Så var en hjälte och döda dig själv, så att vi andra får plats
Att leva på denna skithög som nog är bättre än någon annan plats
Ja ur allt som raserats, ska vi nog göra jorden till en bättre plats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0