Farligt

Det är farligt, det kan döda hela min tillvaro i ett enda slag
Det är farligt, det kan omvända hela min morgondag
Vackert men kostsamt är mitt val av tidsfördriv
Det kan mörda mig långsamt, avsluta mitt liv

Men ända kämpar jag, för att få läsa klart
I den bok som skildrar någonting så underbart
Men det är klart, att allt som börjat med en dålig start
Inte alls blir så lätt att se som självklart

Därför omsluter jag mig själv med svarta skuggor
Och ser hur något äter av mig med glupska tuggor
Jag försvinner och blir någonting som är helt otänkbart
Men kanske fyller jag en funktion för en helt annan art
En typ av person som växer av andras ångest och hat
Som skriver en bok där, mina svarta sidor, är någonting underbart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0