Hatt, fred, och kärlek.

Sista dagen på jobbet nu, sitter och väntar på att dagen ska ta slut
Det känns som skolavslutning ju, ni vet hur man brukade springa ut
Jag är trött som fan, så det är nog rätt bra att få en paus
Annars kanske det skulle bli totalflipp och allmänt kaos
Sitter och gör absolut ingenting, och jag känner moralen "ring Robin RING!"
Men jag sitter nog kvar här, det blir ingen förändring
Tittar på youtube och mest vandrar omkring

Lyssnar på Herr Bowers som gör det han gör bäst
Även fast jag mest hatar rap-musik som om det vore pest
Så klarar denna man av att "pass the test"
Ja det är tur att Henry rappar mest och bäst för annars skulle jag torska på detta test att klara av jobbets äckliga pest. Jag undrar om det finns någon rest att komma med härnäst men det skulle nog tas som en pretentiös gest.

Så nu rimmar jag på sådär, bara för att
Hålla mig vaken trots att jag är så matt
Så jag hoppas att jag kommer på något som skänker ett skratt
För annars får jag i besvikelse äta upp min egen hatt

Det är en gubbkeps men hatt funkar nog med
Och den ser ut som att ett par manchesterbyxor och en basker har legat sked med byxorna ned, bytte ställning så att byxorna red och baskern sköt satsen som sedan droppade ned.
En kanske väl utförlig förklaring på hur min gubbkeps eller hatt ser ut
En kortare version är väl att fula byxor och en hatt fick sig ett skjut. 

Imorgon blir det peace and love, åh fy fan vad skönt
Blir bara där två dagar men det är det nog lönt
Skulle kunnat vara där redan idag
Men jobbar man måste man, och det gör tyvärr jag

Nej nu får det vara slut med rimmande för denna gång
Fast jag kanske kommer senare idag, arbetsdagen är ju lång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0